Cap.on – kšiltovka, co vám padne!

19. 5. 2018 | REDAKCE | ROZHOVORY sdílet tweet pin

Má-li někdo pod čepicí, je to lichotivé hodnocení. Rebeka Monhartová má ale pod čepicí tak, že výsledkem jsou zajímavé čepice, přesněji originální kšiltovky Cap.on.

Kolik let je značce REMON?
Remon bude letos v červnu slavit druhé narozeniny. Tvořila jsem sice i předtím, ale bylo to jen při škole a o založení vlastní značky jsem se nezajímala.

Jak vznikla a proč ses zaměřila právě na kšiltovky?
Na podzim 2015 jsem vyrobila první Cap.on kšiltovky, pak jsem si všechno připravila, promyslela a na jaře 2016 jsem se do toho pustila naplno. Vlastní značku jsem chtěla vždycky, ale asi jsem čekala na ten správný impuls. Tím byly právě Cap.on kšiltovky. Celé to vzniklo tak, že jsem ráda nosila klobouky, ale nedokázala jsem dlouho sehnat takový, jaký bych chtěla. Šla jsem tedy na kurz a vyrobila si tam několik klobouků. Ke konci už jsem nevěděla, jaký klobouk ještě vyrobit, a tak jsem si udělala plstěnou kšiltovku. Kamarádům a známým se strašně líbila, všichni mi ji chválili a ptali se, odkud ji mám, a tak jsem si řekla, že to zkusím…

Na jaké zákazníky cílíš?
Kšiltovky jsou unisexové, takže pro muže i ženy, ale 70 % mých zákazníků jsou však ženy.

V čem jsou tvoje kšiltovky originální?
Spojují v sobě sportovní, minimalistický střih a nejluxusnější kloboučnický materiál – králičí plsť. Dají se nosit jak s elegantními outfity, tak s těmi sportovními, pokaždé tak působí trochu jinak. V oficiální nabídce mám 10 barev plsti, 10 barev stuh a 10 barev loga. To vše v osmi velikostech. Variant je tedy opravdu hodně. Na zakázku pak dělám i hlubší variantu, to pro ty, kdo chtějí kšiltovku nosit přes uši.

Proč bych si ji měla koupit?
Protože je skvělá (směje se)! Kšiltovky jsou ručně vyráběné z kvalitních materiálů. Velká škála barev, tak umožňuje vytvořit si výběrem barev a prvků kšiltovku, podle vlastního gusta. Člověk tak nosí kousek, na kterém se svým způsobem i podílí.

Co se stane s kšiltovkou, když zmokne?
Bude mokrá a pak zase uschne? Dobře, teď vážně, jsou tužené hmotou, která není rozpustná ve vodě, déšť ani sníh na pevnost a tvar nemají žádný vliv. Já přesto doporučuji nenosit ji do velkého deště, či chumelenice – kšiltovky se budou mít líp…

Co považuješ za svůj největší dosavadní úspěch?
Každá prodaná kšiltovka, je takový můj malý úspěch. Hrozně mě těší, že už je na světě přes 150 lidí, kteří ji nosí. Samozřejmě jsem nadšená i z toho, že si mé práce všiml britský Vogue.

…jak se stane, že si mladého českého tvůrce všimne britský Vogue?
Pro mě to bylo celkem překvapení, protože mi loni v létě z ničeho nic přišel email, že by mě rádi zařadili do kategorie Designers profile. Původně jsem si myslela, že je to nějaký spam, ale když jsem si to přečetla asi popáté, tak mi došlo, že to nejspíš bude reálná nabídka.

Takže chceš uspět i za hranicemi?
Rozhodně! A trochu už jsem s tím začala. Od února prodávám kšiltovky v Bratislavě a momentálně řeším i další evropská města.

Jak tam vidíš své šance?
Myslím, že můžou být větší než v Čechách! Když jdu s kšiltovkou někde v zahraničí, lidi mě zastavují a ptají se, odkud ji mám. A podobné zkušenosti mají i někteří moji zákazníci. U nás se mi to stává mnohem méně…

Myslíš si tedy, že už jsi se svou značkou prorazila?
Myslím, že jsem teď přesně na té hraně. Zrovna dělám rebranding a představila jsem kolekci módních doplňků z recyklovaných materiálů od značky Klatex. Myslím a doufám, že i to mi pomůže posunout se dál. 

Kde můžeme tvoje kšiltovky vidět a koupit?
Kšiltovky lze vyzkoušet a koupit v pražské Harddecore gallery a Bibloo Concept Store. V Brně v Rebelion Store, v Plzni OM Touch, v Ostravě Ty Identity a v Bratislavě Slávica Design Store.

Mám samozřejmě i e-shop, teď už na nové adrese www.remonbyrebeka.com. Tam si navíc každý může konfigurátorem sestavit kšiltovku podle libosti.

Kdo ti v začátcích nejvíc pomohl?
Spousta lidí mě podporovala a pomáhají mi dodnes. Ze začátku mi hodně pomohli rodiče a snoubenec. Mám taky obrovské štěstí na přátele. Moje dvě nejlepší kamarádky a kamarád mi dodnes pomáhají jak můžou – s webovými stránkami, grafikou nebo focením. Vždycky vedeme dlouhé hovory a řešíme, co udělat jinak a co zlepšit.

Co tě na procesu vzniku čepice baví nejvíc?
Vždycky jsem hrozně ráda za každý finální kousek, co dodělám. Mám ráda celý ten proces, jak se jednotlivé komponenty postupně skládají dohromady.

Je to všechno ruční práce, jak dlouho trvá výroba jedné kšiltovky?
Ano, kšiltovky jsou celé vyrobeny ručně. Výroba jedné kšiltovky trvá i se sušením a tužením necelé dva dny, čistého času jsou to tak čtyři hodiny. Vše zatím vyrábím sama, občas mi s šitím stuh pomáhá máma.

Co je na tom nejsložitější?
Celkově nejsložitější je pro mě marketing a reklama. Jelikož nemám nikoho, kdo by mi s tím pomáhal, tak je to často metoda pokus – omyl.

Co bylo nejtěžší při zrodu značky?
Nejtěžší bylo získat si důvěru lidí. Dneska už mám za sebou kus práce, a všem tak můžu říct nějaký ten příběh, čísla a povyprávět jim, jak jsem se vyvinula. Další překážkou byl nedostatek financí. S větším kapitálem by to bylo určitě snazší.

Jaké nápady máš do budoucna?
Mám rozjednané nějaké spolupráce a nové projekty. Jedním z nich je výše zmíněná kolekce recyklovaných doplňků, kterou plánujeme udělat ve zcela eco-friendly, vegan variantě. Jinak aktuálně řeším, jaké obchody oslovit, jak efektivněji vyrábět, koho přibrat do týmu, popřípadě do jakých zemí se rozšířit. Jo a můj blog už nebude jako samostatný kanál, ale stane se součástí webu. Další plány jsou zatím v zárodku, tak o nich ještě nechci mluvit.

Nebojíš se okopírování a levnější konkurence?
Už jsem se nad tím několikrát zamýšlela, a říkala si, jestli si kšiltovky někde nechám registrovat. Nakonec jsem dospěla k závěru, že by se to asi nevyplatilo. Když je někdo bude chtít okopírovat, tak si způsob najde. Design a vzhled kšiltovky je jedna věc, u mě je ale přidanou hodnotou ruční práce, kvalita materiálu a fakt, že kšiltovky jsou custom made. Myslím, že to by při kopírování byla asi poslední věc, na kterou by se někdo zaměřoval.

Co bys poradila lidem, kteří by chtěli začít podnikat, něco vlastního tvořit?
Hodně elánu a vydržet, i když se to občas zdá nemožné. Já sama jsem si kolikrát říkala, že na to kašlu. Nakonec jsem se vždycky přemohla a svým způsobem mě to vždycky nakoplo a posunulo.

Co nejradši děláš ve volném čase?
Volný čas v poslední době v podstatě neznám a všechnu energii věnuji značce. Ale hned jak to půjde, tak do svého rozvrhu opět zařadím jógu a nějaké knížky, které se mi za poslední roky nakupily.

 

sdílet tweet pin