Dozvuk stylu aneb Bata Fashion Weekend 2

16. 5. 2018 | REDAKCE | MÓDA sdílet tweet pin

Minulý rok v Praze, letos v italském Miláně. Společnost Baťa uspořádala 27. – 29. dubna 2018 již druhý ročník svého vlastního víkendu módy, jehož součástí nebyly pouze přehlídky, unikátní výstavy, kreativní workshopy či pop-up store. Hlavním lákadlem se stala studentská soutěž Young designers challenge, která do světa vychrlila nejeden návrhářský talent, včetně zástupce z českých řad.

Společnost Baťa se řadí mezi významné české firmy s dlouholetou tradicí, jejíž úspěch je i ve světě spojený zejména s výrobou a prodejem obuvi. Aktuálně vlastní kolem sedmi desítek obchodů, plánuje modernizace a rekonstrukce prodejen s cílem vybudovat pro své zákazníky prvotřídní pohodlí.

Baťa chce být značkou, kterou budete milovat,  důvěřuje v tradiční řemeslo, podporuje kreativitu i originální design. Možná i proto se její zástupci rozhodli přistoupit k pořádání vlastního fashion weekendu. Záměrem také bylo poskytnout prostor mladým talentům, studentům uměleckých škol, kteří dostali jedinečnou možnost vyjádřit svůj osobitý styl a kreativitu. Zároveň také možnost naučit se, jak přeměnit své vlastní umělecké módní dílo na výrobek určený k dennímu nošení, nahlédnout do zákulisí módního průmyslu a nastartovat svou profesní dráhu. Soutěže Young designers challenge se zúčastnili studenti Vysoké školy umělecko-průmyslové v Praze a také mladí talentovaní tvůrci z italského institutu Politecnico Calzaturiero v Padově.

“Naše spolupráce se společností Baťa funguje dlouhodobě a velmi si jí ceníme. Studenti díky tomu získají přímé zkušenosti s výrobou, projdou si celým procesem a na vlastní oči vidí, jak se jejich návrhy zpracovávají,” říká Liběna Rochová, vedoucí ateliéru designu oděvu a obuvi na pražské UMPRUM. A dodává: “Naši studenti jsou spoluprací s Baťou každoročně nadšeni a letos ještě mnohem více díky místu konání ve světové Mekce módy, v Miláně.”

Tématem letošního ročníku se stal návrh elegantních dámských bot oživený křišťálovými prvky od značky Preciosa. Porota se soustředila na kreativitu a inovativní přístup, kladla důraz na použitý materiál či zpracování zbytkového materiálů. Z jedenácti finalistů vzešly dvě vítězky, jejichž boty budou vyrobeny a prodávány v limitovaných edicích v největších prodejnách Baťa po celém světě.

První z nich je návrhářka Tereza Kanyzová z UMPRUM se svým návrhem “Amulet”, konceptem, který je založen na rešerši historií českého šperku od fragmentů pravěkých amuletů k současným objektům a představuje elegantní nazouvací obuv. Návrhářka pracovala s kontrastem mezi matným semišem, syntetickou technickou sítí a lesklými krystaly.

Druhou vítězkou, tentokrát z italských řad, je Celeste Andrea Beggio se svým návrhem “Ericka”. Celeste se při jeho výrobě inspirovala příběhem třicetileté americké aktivistky, která své názory prosazovala nápisy na svých odhalených ňadrech. V roce 2013 onemocněla rakovinou prsu, musela podstoupit mastektomii, ale přesto se nevzdala svých aktivit. Začala podporovat ženy, které podstoupily stejný zákrok v tom, aby si stále připadaly krásné bez ohledu na to, že nereprezentují standardy krásy současné společnosti. Návrh bot je vytvořený pro všechny ženy, které se chtějí cítit žensky a krásně, i když nesplňují ideály dokonalé krásy. Zároveň nese poselství, kterého by se měly držet ženy po celém světě, a to být spokojené samy se sebou, cítit se v pohodě.

sdílet tweet pin